środa, 21 września 2016

Nowy lek! Pierwsze wrażenia

Od dwóch dni biorę nowy lek- Tecfidera. Składnikiem czynnym Tecfireda jest fumaran dimetylu, lek przyjmuje się doustnie, w formie kapsułek dwa razy dziennie.
Na razie przez 2 tygodnie będę przyjmować lek w dawce początkowej- połowa dawki docelowej. Lek należy przyjmować z posiłkiem, najlepiej tłustym, bo zmniejsza to skutki uboczne. Możliwymi skutkami ubocznymi jest ból brzucha, dolegliwości gastryczne, oraz zaczerwienienie skóry i uczucie gorąca. Po pierwszej dawce leku zauważyłam leciutkie zaczerwienienie skóry na rękach, na twarzy nie było to widoczne, nie byłam czerwona jak burak ani jak cegła- tego się najbardziej obawiałam ;) Jak widać, kapsułki są oznaczone dniami tygodnia, a więc nie ma możliwości pomyłki, co często mi się zdarza przy innych lekach- albo nie wezmę, albo wezmę dwa razy. 

Wróciłam z urlopu w Grecji, spełniło się moje marzenie- popływałam z rybkami, teraz znów trzeba do pracy i zarobić na kolejne wakacje!

śnięta ryba



4 komentarze:

  1. Hej mam pytanie dot. tego leku - czy jest to lek pierwszego rzutu ??? Pozdrawiam i trzymam kciuki za leczenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, jest to lek "pierwszej linii leczenia" u nowo zdiagnozowanych pacjentów

      Usuń
  2. Cześć, brałam ten lek jak był jeszcze w fazie testów.Życzę zdrówka!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam od jutra zaczynam lek Tecfidera a brałam wczsniewc Rrbif ..Strasz Str się boje leku Tecifider lek przyjmuje się dwa razy dziennie dawkę 120mg a po 14dniach dawkę większą większa bo dostałam jedną paczkę Boje się strasznie 😥😥 Czy coś możecie powoli tym leku :(

    OdpowiedzUsuń